Can-Am Maverick Forum banner

Glover's Mav R Max Build

1 reading
21K views 137 replies 20 participants last post by  GloverXRS  
#1 ·
Ik dacht dat ik een kleine thread zou starten over mijn nieuwe 25 Maverick R Max Smar Shocks. Tot nu toe heb ik 150 mijl met de machine gereden. Het eerste wat me opviel in vergelijking met de 24's. De twee dashboardvakken worden geleverd met wat veerstukken erin, dus ze hebben een zeer solide sluiting en zullen niet opengaan of eraf vliegen. De Max wordt ook af fabriek geleverd met rockblockers. Dit zijn een soort harder plastic en ik weet niet zeker hoe lang ze meegaan als ik ga rotskruipen. De transmissie in de max is een beest en fysiek groter dan die van de tweezitters. De lage gearing is veel lager en lijkt geweldig te kruipen. Ik ben er nog niet mee in iets serieus geweest. Het lijkt er ook op dat de transmissie wat soepeler en minder lomp is. Ze maken nog steeds geluid zoals verwacht. De gps is gebrekkig, maar ik heb de UT-kaart gedownload en tijdens mijn rit afgelopen weekend toonde hij elke weg/pad die mijn Gaia en BCN toonden. Dit gebeurt zonder dat mijn telefoon is aangesloten. Het volgt je wel met kruimels, maar je kunt geen gpx-bestanden toevoegen of routes plannen, enz. Ik ben tot nu toe super blij en ik denk dat het een absoluut beest zal zijn. Het is een beetje anders in vergelijking met mijn X3 met cvt. Het is super fijn om te cruisen, want je kunt schakelen en je toeren per minuut regelen en het mooi en stil houden. Hij cruist op 65 zoals de x3 cruist op 50. Je kunt de weg op en bent legaal en het is super comfortabel. Hopelijk ga ik volgend weekend naar Moab en ga ik een beetje rotskruipen.

#2 ·
Ik ben begonnen met een Switchworks Alpha 12 controller. Besloten om deze route te volgen in plaats van de switch pro die ik in de x3 had. Tot nu toe erg vergelijkbaar, maar ik vind het leuk hoe hij wordt geleverd met de Delphi connector pig tails om je gemakkelijk verbindingen te geven om aan en uit te pluggen op elk circuit. Je kunt je onderdelen ook op elke plek aansluiten en vervolgens de schakelaar configureren om in welke positie je maar wilt te staan. Je kunt ook meerdere pagina's toevoegen als je veel knoppen wilt maken om meerdere functies te bedienen. Ik heb ook robuuste radio's M1 en remote head STX intercom toegevoegd. De R is veel gemakkelijker om aan te werken voor bedrading etc. dan wat de x3 is. De hele middenconsole springt er gewoon af en geeft je toegang zonder gereedschap. Het dashboard komt ook gemakkelijk uit elkaar en geeft je toegang van bovenaf. Ik kon de antennekabel omhoog vissen via de A-stijl en ik heb mijn lichtbalk en ruitenwisserkabel aan de andere kant omhoog gevist, zodat al mijn draden binnen zitten en niet alleen onder mijn voorruit.
Image
Image
Image

Attachments

#34 ·
Ik ben begonnen met een Switchworks Alpha 12 controller. Ik heb besloten om deze route te volgen in plaats van de switch pro die ik in de x3 had. Tot nu toe erg vergelijkbaar, maar ik vind het fijn dat hij wordt geleverd met de Delphi connector pig tails om je gemakkelijk verbindingen te geven om aan en uit te pluggen op elk circuit. Je kunt je onderdelen ook op elke plek aansluiten en dan de schakelaar configureren om in welke positie je maar wilt te staan. Je kunt ook meerdere pagina's toevoegen als je veel knoppen wilt maken om meerdere functies te bedienen. Ik heb ook robuuste radio's M1 en remote head STX intercom toegevoegd. De R is veel gemakkelijker om aan te werken voor bedrading etc. dan de x3. De hele middenconsole springt er gewoon af en geeft je toegang zonder gereedschap. Het dashboard komt ook gemakkelijk uit elkaar en geeft je toegang van bovenaf. Ik kon de antennekabel omhoog vissen in de A-stijl en ik heb mijn lichtbalk- en ruitenwisserkabel aan de andere kant omhoog gevist, zodat al mijn draden binnen zitten en niet alleen onder mijn voorruit. View attachment 318888 View attachment 318889 View attachment 318891
Hey! Ik gebruik je bericht als inspiratie bij het installeren van de switch works alpha 12 in mijn Mav R Max. Geweldige content, bedankt voor het delen.

Op een van die foto's lijkt het erop dat je de achterste linkerstoel hebt verwijderd zonder de veiligheidsgordel te verwijderen. Ik ben benieuwd hoe/waarom je dat hebt gedaan, want ik worstel momenteel met het verwijderen van de achterste linkerstoel om bij de batterij te komen.

Ik heb de bestuurdersstoel verwijderd volgens de handleiding en dat ging goed. Maar de instructies in de handleiding omvatten ook het verwijderen van de ankers van de veiligheidsgordel.

Mijn huidige blokkade zijn de ONDERSTE ankerpunten voor de achterste linkerstoel. Ik kan ze gewoon niet bereiken 🙃

Dus hoe heb je die stoel verwijderd en heb je tips? Bedankt!

#4 ·
Ik heb ook een deal gekregen van Hella Lighting, waar ze me een aantal van hun nieuwe lichtseries hebben gestuurd en we hebben een promotiefilm voor ze gemaakt. Dus ik heb ze allemaal geïnstalleerd. Deze nieuwe lichten zijn best wel gaaf. Het is een black magic serie 40" lightbar die ik zou zeggen vergelijkbaar is met mijn rigid die ik op de x3 heb. De pod-lichten op de A-stijlen zijn 3" en die voor de grille zijn de 4" met side shooters. Deze zijn best wel gaaf en ze hebben allemaal een X erin die je apart kunt verlichten in amber of witte kleur. Op de side shooters kies je of je de linker- of de rechterkant aan wilt zetten. Dus ik heb een aantal professionele foto's laten maken en wacht tot Hella de video goedkeurt. Ze lijken van zeer goede kwaliteit te zijn en zijn best wel fel. Ik zou zeggen dat de 4" niet zo fel zijn als mijn BD LP4's op de X3. Maar ik denk ook dat het fysiek kleinere lichten zijn. Ik heb ook de WD Electronics street legal kit toegevoegd met vervangende signature light blinkers. De kit is super schoon en gemakkelijk te doen. Ik heb zelfs de knipperlichten in het dashboard van de fabriek knipperen.
Image

Image
Image

Attachments

#21 ·
Ik heb ook een deal gekregen van Hella Lighting, waarbij ze me een aantal van hun nieuwe lichtseries hebben gestuurd en we een promotiefilm voor ze hebben gemaakt. Dus ik heb ze allemaal geïnstalleerd. Deze nieuwe lichten zijn best gaaf. Het is een black magic serie 40" lightbar die volgens mij vergelijkbaar is met mijn rigid die ik op de x3 heb. De pod-lichten op de A-stijlen zijn 3" en die voor de grille zijn de 4" met side shooters. Deze zijn best gaaf en ze hebben allemaal een X erin die je apart kunt verlichten in amber of witte kleur. Op de side shooters kies je of je de linker- of de rechterkant wilt laten branden. Dus ik heb een aantal professionele foto's laten maken en wacht tot Hella de video goedkeurt. Ze lijken van zeer goede kwaliteit te zijn en zijn best fel. Ik zou zeggen dat de 4" niet zo fel zijn als mijn BD LP4's op de X3. Maar ik denk ook dat het fysiek kleinere lichten zijn. Ik heb ook de WD Electronics street legal kit toegevoegd met vervangende signature light knipperlichten. De kit is super schoon en gemakkelijk te doen. Ik heb zelfs de knipperlichten in het dashboard van de fabriek knipperen. View attachment 318904  View attachment 318902 View attachment 318903
Geweldige foto's! Wat gebruik je voor de A-stijl lichtbevestigingen?

#5 ·
Ik heb ook de Triple R lighting elite 6 plus kaplicht met de tmw-beugel geïnstalleerd. Het schakelt tussen amber en wit of doet beide tegelijk, maar ik heb het nog niet aangesloten. Weet iemand ook waar deze stekker voor is? Hij zit er niet op de 24 SS 2-zitter. Maar hij zit gewoon in deze houder.

Attachments

#8 ·
Ik heb ook een 1/2” rubberen mat van Tractor Supply gehaald en deze op maat gesneden om onder de middenconsole voor en achter te passen, waar ik hem in kon schuiven. Dit gedaan om hopelijk te helpen met wat stof, aangezien er een ontelbaar aantal gaten in de bodemplaat zitten. Ik heb ook de achterkanten opgevuld, aangezien ik de kantelbare stoelbeugels van Superatv heb besteld. Dit is goede bruikbare ruimte die ik in de X3 heb gebruikt. De R heeft iets meer ruimte onder de stoelen, maar het plastic is opgevormd tot de dwarsbalk en je kunt er niet bij. Je kunt onder de voorstoelen komen als je ze helemaal naar voren schuift vanaf de achterstoelen.

#9 ·
Toen ben ik ook rondgegaan en heb ik alle deuren zo afgesteld dat ze perfect op één lijn lagen met de grendels en helemaal niet sleepten. Best makkelijk, slechts een paar bouten om toegang te krijgen tot de bevestigingen met de sleuven. Tijdens dit proces vond ik ook deze sticker waarvan het onderdeel op 24 april is geproduceerd. Hij heeft ook de kleurcode die voor iemand nuttig kan zijn.

#10 ·
Vandaag ben ik begonnen met het installeren van de Superatv kantelbare stoelbasissen. Laat me je even vertellen dat dit de eenvoudigste en tegelijkertijd moeilijkste dingen zijn om te installeren. Vooral omdat de instructies verschrikkelijk zijn. Er is absoluut een linker- en een rechterkant, voor zover ik kan zien, maar geen van beide is als zodanig gemarkeerd. Je kunt uit de instructies niet uit de foto's opmaken welke oriëntatie ze moeten hebben zonder echt naar verschillende foto's te kijken. Al met al is het, als je het eenmaal doorhebt, vrij eenvoudig en gemakkelijk, maar het kostte me veel te lang om te beslissen haha en om ervoor te zorgen dat de bovenkanten overeenkwamen met de onderkanten. Ik moest ook stoppen voor de nacht omdat ik geen inbussleutel had die groot genoeg was om de ene bout te passen. Dus morgen zal ik er een vinden die wel past en de installatie afmaken. Hopelijk zijn ze, als ze eenmaal geïnstalleerd zijn, erg handig en geven ze wat ruimte om een paar dingen op te bergen.

#41 ·
Vandaag ben ik begonnen met het installeren van de Superatv kantelbare stoelbases. Laat me je even vertellen dat dit de eenvoudigste en tegelijkertijd moeilijkste dingen zijn om te installeren. Vooral omdat de instructies verschrikkelijk zijn. Er is absoluut een linker- en een rechterkant, voor zover ik kan zien, maar geen van beide is als zodanig gelabeld. Uit de instructies kun je aan de hand van de foto's niet zien welke oriëntatie ze moeten hebben zonder echt naar verschillende foto's te kijken. Al met al is het, als je het eenmaal doorhebt, vrij eenvoudig en gemakkelijk, maar het kostte me veel te lang om te beslissen haha en om ervoor te zorgen dat de bovenkanten overeenkwamen met de onderkanten. Ik moest ook stoppen voor de nacht omdat ik geen inbussleutel had die groot genoeg was om de ene bout te passen. Dus morgen zal ik er een vinden die dat wel doet en de installatie afmaken. Hopelijk zijn ze, als ze eenmaal geïnstalleerd zijn, erg handig en geven ze wat ruimte om een paar dingen in te stoppen. View attachment 318982
Zelfde als de X3 kantelbare stoelbases?

#11 ·
GEK!!

• Like
Reactions: GloverXRS
#13 ·
Nou, ik ben onbeslist over deze stoelbeugels. Tot nu toe zijn ze een supergrote pijn in mijn kont geweest. De kleine afstandhouders die ze geven om de sleuven in de stoelrails op te vullen, zijn een supergrote pijn in de kont om op hun plaats te houden en dan uit te lijnen om de bouten of de splitpennen die ze sturen te kunnen plaatsen. Ten tweede passen ze niet erg goed op de Mav R, tenzij je de afstandhouders eronder houdt. Wat er dan weer voor zorgt dat de stoel zo hoog zit dat hij zo goed als nutteloos is voor een mens van normale grootte haha. Ik zal contact opnemen met Super ATV. Als de beugel naar beneden zou passen zonder de afstandhouder, zou het waarschijnlijk wel goed zijn. Ik heb dit geprobeerd, maar de beugels passen niet en dan zijn de noppen net iets te lang en raken ze de beugel voordat deze kan vergrendelen. Ik ben dol op het concept, maar ben momenteel niet enthousiast over hoe ze werken. Aan de passagierskant heb ik, alleen om hem morgen weer in elkaar te zetten om te rijden, de afstandhouders niet geplaatst en gewoon de fabrieksbouten gebruikt. Veel gemakkelijker om de stoel erin en op zijn plaats te krijgen, maar misschien te slordig. Zal daar nog wat meer tests op moeten doen. Dan is er geen links-rechts-aanpassing, dus de pin raakt daadwerkelijk licht metaal op metaal in plaats van perfect in de vergrendeling te gaan.

#15 ·
Image

Image

Image

Image

Image

Heb een cruise gemaakt naar Moab en Too of the World en Rose Garden Hill gereden. Ik wil wel wat 35's halen, maar ik heb minder gesleept dan ik had verwacht toen ik naar de 4-zitter ging. Dus dat was een bonus. Ook is de lage gearing in de max geweldig en zouden ze die in de 2-zitters moeten hebben. Rockcrawlen met de DCT is zeker anders dan met de CVT, maar die verbinding hebben is geweldig en met de lage gearing kun je echt mooi, gemakkelijk en gecontroleerd kruipen. Je hebt ook niet de vertraging zoals bij een cvt die wacht om in te schakelen of de lijn bewandelt van het verbranden van de riem of het beklimmen van de richel. Zal nog wel even wennen zijn hoe je de langere machine moet crawlen, maar het lijkt erop dat ze zal kruipen! Geen super zware test echter.
Image

Image

#16 ·
Gekke foto's!

Hoe bevalt het je zonder de stabilisatorstang?

Ik zou zo verscheurd zijn tussen super laag of niet. Het klinkt wel aantrekkelijk, maar een leuke eigenschap van de 2-zitter is (net als de X3) dat je Low daadwerkelijk kunt gebruiken om op de trails rond te rijden. In onze Sport was dat geen optie, het was Low voor een obstakel en High voor al het andere. Ik vind het fijn om het in Low te kunnen laten voor langzamere secties en een betere motorremming en zo de berg af te hebben.

• Like
#17 ·
Gekke foto's!

Hoe bevalt het je zonder de stabilisatorstang?

Ik zou zo verscheurd zijn tussen super laag of niet. Het klinkt wel aantrekkelijk, maar een leuke eigenschap van de 2-zitter is (net als de X3) dat je Low daadwerkelijk kunt gebruiken om op de paden rond te rijden. In onze Sport was dat geen optie, het was Low voor een obstakel en High voor al het andere. Ik vind het fijn om het in Low te kunnen laten voor langzamere secties en een betere motorremming te hebben en zo de berg af te gaan.
Is het gebruik van low om rond te rijden zoveel beter dan gewoon in een lagere versnelling in high te blijven?

Ik zou denken dat super low nog steeds beter zou zijn omdat je tijdens het rijden van low naar high kunt schakelen.

Tim

• Like
#19 ·
Ik heb de stabilisatorstang gisteren pas verwijderd, dus hij zat vast voor mijn Moab-trip. Dus nog niet zeker. Wat betreft het hebben van de super lage lage gearing, ik vind het fenomenaal. Ik heb de hele trail grotendeels in lage gearing gedaan. Het mooie is dat ik met 7 versnellingen nog steeds 30 in lage gearing kan doen. Dat is sneller dan de x3, maar de eerste versnelling is nog steeds erg laag, net als de andere versnellingen. Het is fijn om tijdens het rijden van laag naar hoog te kunnen schakelen, zonder helemaal te hoeven stoppen en te schakelen en opnieuw te starten. Als je superlangzaam bergafwaarts gaat en niet op het gaspedaal staat, krijg je nog steeds de vrijloop zoals een cvt doet. Over het algemeen vond ik het erg leuk.

#20 ·
Geweldige build! We hebben afgelopen weekend onze Mav R MAX gekregen en zijn al begonnen met het samenstellen van de accessoirelijst!

Omdat we een volledige voorruit van Bent Metal hebben, beseffen we dat we ook de cold-air dakscoop beter kunnen halen. We hebben een paar vlaggen (glasvezel) en een paar 3ft LED-whips van Kemimoto. Ik koos voor dit merk omdat je ze kunt krijgen met rolbeugelklemmen, veren en ze zijn bluetooth. Ik heb naar 5150, Marshin, R1, etc. gekeken, maar het is echt moeilijk om te zeggen welke de beste, helderste zijn en welke functies ze hebben, dus als deze kapot gaan, ga ik gewoon voor een ander merk.

Om de lichtopstelling af te maken, wil ik een paar Baja Designs squadron-lampen en ook de ONX 6 40" light bar aanschaffen. Ik vind er een paar op FB Marketplace met een mooie korting.

We zijn nog steeds op zoek naar een reservewielrek, het zou geweldig zijn als er een was die over het kofferbakgedeelte ging en een plek had voor een krik.

Afgezien van helmen en intercom, denk ik dat we zo ongeveer klaar zijn, want deze machine is zo'n beest rechtstreeks uit de fabriek.

#24 ·
Ik weet het niet, werk gewoon altijd aan mijn eigen dingen en ik ben denk ik redelijk handig. Zoals je in de thread kunt zien, ben ik gegaan voor een switchworks alpha 12. Ik vind het erg leuk. Maakt het toevoegen van dingen heel gemakkelijk. Ik heb een switchpros in de x3

#26 ·
In het weekend begonnen met het toevoegen van een paar tassen. De Canam-fabriekstassen lijken van goede kwaliteit bij het eerste gebruik. We zullen zien hoe ze zich houden. De overheadtas had een mooie hardplastic achterkant die vastgesnoerd wordt zodat hij niet doorzakt. Hij zou prima moeten werken.

#27 ·
Image
Ook de fabrieksconfiguratie van de lier komt op deze plek hieronder. Ik hoopte hem te kunnen gebruiken, maar de SuperATV black ops lier met draadloze bediening wordt geleverd met een grotere solenoïde die niet in de in de fabriek gemaakte locatie past. Dus ik ga hem gewoon naar de passagierskant verplaatsen. Accukabels hoeven maar ongeveer 18 inch lang te zijn om de palen te bereiken die al vanaf de accu zijn gelegd. De fabriekskabelboom gebruikt de lier hier ook voor, dus ik neem aan dat ze perfect voldoende zijn. Dit bespaart dus een hoop draad. Ik ga de lier ook in en uit mijn switchworks bedraden. Hiervoor zijn twee knoppen nodig, maar de enige open slots zitten tussen de stoelen en ik weet niet zeker of ik mijn lierschakelaar daar wil hebben.
Image
Image

#28 ·
Ziet er goed uit!

• Like
#29 ·
Vanmiddag weer wat werk verzet. De accukabels aangesloten op de lier-solenoïde en ook de in- en uitknop naar mijn switchworks geleid. Terwijl ik bezig was, heb ik ook mijn Gorilla Aloha-controller toegevoegd en mijn draden getrokken naar waar ik mijn zweepjes ga monteren. Ik heb de integratie om van mijn zweepjes ook remlichten en knipperlichten te maken. En ze hebben ook een achteruitrijlichtinstelling. De linker- en rechterknipperlichten zijn eenvoudig, aangezien mijn straatlegale kit ook rechtstreeks langs de middenconsole loopt. Dus ik zal daar gewoon aftappen. Weet iemand wat het gemakkelijkst is om de remdraad in de middenconsole te vinden, indien mogelijk, en niet helemaal naar een achterlicht te hoeven rennen om hem op te pakken? Ook ideeën voor een achteruitsignaal?
Image

Ik heb ook de tablethouder toegevoegd. Ik wilde dat hij een beetje waterdicht zou zijn, dus heb ik wat weerstrips toegevoegd voordat ik hem monteerde. Ik heb ook gewoon speednuts gebruikt voor de voorste twee bouten in plaats van een moer en bout te gebruiken zoals ze je meegeven. Ik moet wel een langere bout halen voor de bout achter het scherm, want die die erbij zat, kan niet doorsteken en de fabrieksspeednut pakken.
Image

Image

#30 ·
Ik denk dat er een draad voor de remschakelaar onder het dashboard zou moeten zitten. Achteruit kan moeilijker zijn, je gebruikt toch niet de ACM, of wel?