Kupiłem wspomnianą maszynę w połowie zeszłego roku. Odkąd ją mam, wydaje się, że łatwo się przegrzewa. Zaczyna dobrze, ale z czasem cykle cieplne stają się coraz szybsze, aż w końcu wentylator pozostaje włączony i nadal się nagrzewa, aż pozwolę mu chwilę postać. Kilka punktów do odnotowania:
1) Wentylator działa zgodnie z przeznaczeniem i włącza się w odpowiednich temperaturach
2) Chłodnica jest czyszczona po każdej jeździe (cała maszyna jest myta ciśnieniowo po każdej jeździe). To było pierwsze rozwiązanie, którego szukałem i zdjąłem przedni panel, żeby upewnić się, że mogę go odpowiednio wyczyścić. Użyłem małej opaski zaciskowej i przeszedłem przez większość żeber, aby upewnić się, że nie ma w nich zaschniętego błota, a następnie zaświeciłem światło od tyłu, aby to zweryfikować.
3) Termostat działa zgodnie z przeznaczeniem. Wykonałem niezliczone cykle cieplne na podjeździe na biegu jałowym.
4) Przeszedł przez tak wiele cykli cieplnych, że bardzo wątpię, aby to była pęcherzyk powietrza. Otwór wentylacyjny od chłodnicy do zbiornika przelewowego ma dużo płynu chłodzącego, który przez niego przepływa.
5) Jazda z umiarkowaną prędkością 35 mil na godzinę nie pomaga w chłodzeniu, nadal się nagrzewa lub pozostaje gorący, aż się zatrzymam i albo zostawię go na biegu jałowym, albo wyłączę.
6) Płyn chłodzący nadal wygląda jak nowy
7) Mam na nim około 35 godzin
8) Dzieje się tak od pierwszego razu, kiedy go wyjąłem
9) Jeśli poleję wodą na chłodnicę, oczywiście dość szybko się schładza (kolejny sposób, w jaki wiem, że pompa wody działa
10) Czytałem o tym, jak nie działający wentylator intercoolera turbosprężarki może powodować podobne objawy, ponieważ moc turbosprężarki przy 19# wynosi około 350F. Problem w tym, że wentylator najwyraźniej włącza się dopiero wtedy, gdy jest gorąco przy 80% przepustnicy. Nie mam pojęcia, jak mógłbym to sprawdzić, siedząc w fotelu kierowcy lol.
Wiem, że mogę dostać jakieś przełączniki nadpisujące wentylator i chłodnicę TCP itp., i nie jestem temu przeciwny, po prostu nie lubię maskować objawów. Wszystkie te rzeczy nadchodzą, po prostu chcę znaleźć problem i naprawić go wcześniej. Z moich badań wynika, że nie wydaje się to być rzadkim problemem. Wszelka pomoc byłaby mile widziana. Dzięki.
1) Wentylator działa zgodnie z przeznaczeniem i włącza się w odpowiednich temperaturach
2) Chłodnica jest czyszczona po każdej jeździe (cała maszyna jest myta ciśnieniowo po każdej jeździe). To było pierwsze rozwiązanie, którego szukałem i zdjąłem przedni panel, żeby upewnić się, że mogę go odpowiednio wyczyścić. Użyłem małej opaski zaciskowej i przeszedłem przez większość żeber, aby upewnić się, że nie ma w nich zaschniętego błota, a następnie zaświeciłem światło od tyłu, aby to zweryfikować.
3) Termostat działa zgodnie z przeznaczeniem. Wykonałem niezliczone cykle cieplne na podjeździe na biegu jałowym.
4) Przeszedł przez tak wiele cykli cieplnych, że bardzo wątpię, aby to była pęcherzyk powietrza. Otwór wentylacyjny od chłodnicy do zbiornika przelewowego ma dużo płynu chłodzącego, który przez niego przepływa.
5) Jazda z umiarkowaną prędkością 35 mil na godzinę nie pomaga w chłodzeniu, nadal się nagrzewa lub pozostaje gorący, aż się zatrzymam i albo zostawię go na biegu jałowym, albo wyłączę.
6) Płyn chłodzący nadal wygląda jak nowy
7) Mam na nim około 35 godzin
8) Dzieje się tak od pierwszego razu, kiedy go wyjąłem
9) Jeśli poleję wodą na chłodnicę, oczywiście dość szybko się schładza (kolejny sposób, w jaki wiem, że pompa wody działa
10) Czytałem o tym, jak nie działający wentylator intercoolera turbosprężarki może powodować podobne objawy, ponieważ moc turbosprężarki przy 19# wynosi około 350F. Problem w tym, że wentylator najwyraźniej włącza się dopiero wtedy, gdy jest gorąco przy 80% przepustnicy. Nie mam pojęcia, jak mógłbym to sprawdzić, siedząc w fotelu kierowcy lol.
Wiem, że mogę dostać jakieś przełączniki nadpisujące wentylator i chłodnicę TCP itp., i nie jestem temu przeciwny, po prostu nie lubię maskować objawów. Wszystkie te rzeczy nadchodzą, po prostu chcę znaleźć problem i naprawić go wcześniej. Z moich badań wynika, że nie wydaje się to być rzadkim problemem. Wszelka pomoc byłaby mile widziana. Dzięki.