Can-Am Maverick Forum banner

Zendproblemen?

1 reading
4.6K views 27 replies 11 participants last post by  HPnMORE4J  
#1 ·
Heeft iemand transmissieproblemen met de 2024 mav r? Schakelen van 2 naar 3 gaat erg moeilijk en het klinkt alsof er iets kapot gaat. Zelfs in de normale modus. Alle andere versnellingen schakelen redelijk soepel, maar toch een beetje ruw. Heb ongeveer 600 km op deze unit. Heb het de eerste tijd rustig aan gedaan om het in te rijden en zo.

#2 ·
Was het vanaf het begin zo of is het net begonnen? Want ja, schakelen is een beetje luidruchtig en ruw op MAV R, vooral als je gewend bent om SxS met CVT te rijden. Misschien is het verschil in versnelling tussen de 2e en 3e versnelling nogal groot en maakt dit geluid meer merkbaar bij het opschakelen. IMO Zal interessant zijn wat anderen zullen zeggen...

#5 ·
Ja, het was vanaf het begin zo, maar de versnellingen lijken iets beter te zijn geworden. Het is alleen de 2e naar de 3e die nogal ruw is. Misschien helpt het om hem gewoon rustig in de 3e te zetten, tot ik die transmissie-reflash kan inplannen. Ik gok dat de BRP-dealer hiervan op de hoogte zou moeten zijn en zou moeten weten wat te doen... toch? Ik wil zeker een vroege service aan de unit laten uitvoeren. Ik denk bij 50 uur. De handleiding zegt 100.

#12 ·
Ik heb nog steeds het probleem met het hard schakelen naar de 3e versnelling. Lijkt erger te worden. Net 50 uur erop zitten en meestal aan het cruisen. Ik heb geprobeerd rustig te schakelen, maar dit lijkt raar. Maakt ook een raar geluid in de transmissie. Vraag me af of de 3e versnelling begint te falen? Nog genoeg tijd op de garantie, dus ik denk dat het een bezoek aan de garage wordt. Hopelijk is het gewoon een transmissie-refash of iets kleins. Heeft iemand anders dit ook gehad?

#14 ·
Ververs de DCT-olie/filter en controleer de magneetpluggen zoals anderen hebben aangegeven. De eerste keer dat je alle DCT-pluggen aftapt, wordt het een complete puinhoop. Lees de handleiding over hoe je de DCT correct vult. Je hebt beperkte tijd om het juiste vulpeil te controleren. Ik gebruik Motul DCT-olie, want ik zweer dat de BRP-olie pure remvloeistof is. Ik heb 1.400 mijl op een 2024 en al mijn schakelbewegingen klinken nu hetzelfde.

#15 ·
Ververs de DCT-olie/filter en controleer de magneetpluggen zoals anderen hebben aangegeven. De eerste keer dat u alle DCT-pluggen aftapt, leidt dit tot een enorme puinhoop. Lees de handleiding over hoe u de DCT correct vult. U hebt beperkte tijd om het juiste vulpeil te controleren. Ik gebruik Motul DCT-olie, omdat ik zweer dat de BRP-olie pure remvloeistof is. Ik heb 1.400 mijl op een 2024 en al mijn schakelbewegingen klinken nu hetzelfde.
Ververs de DCT-olie/filter en controleer de magneetpluggen zoals anderen hebben aangegeven. De eerste keer dat u alle DCT-pluggen aftapt, leidt dit tot een enorme puinhoop. Lees de handleiding over hoe u de DCT correct vult. U hebt beperkte tijd om het juiste vulpeil te controleren. Ik gebruik Motul DCT-olie, omdat ik zweer dat de BRP-olie pure remvloeistof is. Ik heb 1.400 mijl op een 2024 en al mijn schakelbewegingen klinken nu hetzelfde.
Ja, ik denk erover om de transmissieolie nu te verversen, zelfs met slechts 25 uur op de auto. Zal ook de Motul DCT-olie gebruiken, dan ben ik tenminste zeker van de kwaliteit van de olie.

#17 ·
Bedankt voor de info. Ik heb via mijn lokale BRP-dealer een bestelling geplaatst voor alle transmissieolie en motorolie. Ga zeker de transmissieolie verversen en hopelijk komen er geen stukken tandwielen uit. Als het schoon is, kan ik de dealer hopelijk de relflash laten uitvoeren en ik hoop dat ik de rest van mijn korte zomer kan beleven. Nu moet ik alleen nog de Motul-spullen vinden. Klinkt alsof het veel beter is dan BRP-oliën. Nogmaals bedankt jongens. Ik kom snel terug met een update.

#19 ·
Even ter info - ik heb gisteren BUDS2 gekocht en vandaag aangesloten en gecontroleerd op Mav R firmware-updates (vooral voor de transmissie) - er zijn geen updates beschikbaar, tenminste niet sinds ik mijn Mav R in maart heb gekregen...zucht...
Ik heb de mijne nog nooit geĂĽpdatet. Ik geloof dat hij in oktober 2024 is geproduceerd...is er in ieder geval een update van toen tot nu? Yhat that

#20 ·
tag voor meer motul vloeistof feedback.

#23 ·
Ja, nog steeds hetzelfde. Kleine spaanders op de aftappluggen. Er kwamen geen brokken uit, maar ik denk dat ik een filter aan de binnenkant van de aftapgaten heb gezien. Het maakt nu een zoemend geluid als ik gas geef in de hogere versnelling. Zo frustrerend. Wat is er in hemelsnaam aan de hand?
Wat bedoel je met "een filter aan de binnenkant van de aftapgaten gezien"? Zoals stukjes van het transmissiefilter? Of misschien zie je gewoon stalen gaas op de oliepompopname. Toen ik naar de transmissieonderdelentekening keek, kon je zeven aan beide kanten van de transmissie zien. Ik vroeg me af of ze na een tijdje ook schoongemaakt moeten worden. Aan de passagierskant zal het gemakkelijk zijn, maar aan de bestuurderskant zit het frame in de weg... Ik weet niet zeker waarom ze daar zitten.

#27 ·
Iemand problemen met de transmissie van de 2024 mav r? Schakelen van 2 naar 3 gaat erg moeizaam en het klinkt alsof er iets kapot gaat. Zelfs in de normale modus. Alle andere versnellingen schakelen redelijk soepel, maar toch een beetje ruw. Heb ongeveer 600 km op deze unit. Heb het de eerste tijd rustig aan gedaan om het in te rijden en zo.
Ik heb hetzelfde probleem in mijn R 2025, het maakt een geluid alsof er iets schraapt bij het schakelen van 3 naar 4, het gebeurt me als ik versnel op een lichte helling, het gebeurt niet altijd, ik heb video's waar het geluid te horen is, ze vertelden me dat het waarschijnlijk de versnellingskeuze in de transmissie is. Groeten uit Los Cabos

#28 ·
Hetzelfde gebeurt bij mijn R 2025, hij maakt een geluid alsof er iets schraapt bij het schakelen van de 3e naar de 4e versnelling. Het gebeurt als ik accelereer op een lichte helling. Het gebeurt niet altijd. Ik heb video's waar het geluid te horen is. Mij is verteld dat het waarschijnlijk de schakelaar van de versnellingsbak is. Groeten uit Los Cabos.

I'm having the same problem with my 2025 R. It makes a scraping noise when shifting from 3rd to 4th. It happens when I accelerate on a slight incline. It doesn't happen all the time. I have videos where the noise is noticeable. I was told it's probably the transmission shift selector. Greetings from Los Cabos.
Dat zou geweldig zijn om wat video's te posten.