Can-Am Maverick Forum banner

Heeft iemand deze goedkopere blow-off valve gebruikt?

971 views 6 replies 4 participants last post by  glamisduner  
#1 ·

Ik heb een standaard motor, maar ik dacht dat het misschien slijtage aan de turbo zou verminderen? Of zal ik mezelf gewoon voor niets irriteren?

Het ziet er hetzelfde uit als andere setups die ik zie, alleen is het blijkbaar een stuk goedkoper?

#2 · (Edited)

Ik heb een standaard motor, maar dacht dat het misschien toch slijtage aan de turbo zou verminderen? Of zal ik mezelf gewoon voor niets irriteren?

Het ziet er hetzelfde uit als andere setups die ik zie, alleen is het blijkbaar een stuk goedkoper?
Het eerste wat me opviel is dat het heel dicht bij de turbo lijkt te zitten, ik hou wel van de mogelijkheid tot aanpassing.
Kocht een RMP in de uitverkoop, ligt nog in de doos, maar het zou me een beter gevoel geven om er een te hebben die bewezen is.
Wilde echter niet de EVO-prijs betalen.

#3 ·
Qua positionering ziet het er identiek uit als de RPM blow off valve:

Alleen deze heeft geen 90 graden fitting maar is verstelbaar?

Ik weet niet of het reviseerbaar is, maar maakt dat ĂĽberhaupt iets uit voor de prijs?

RPM zegt dat je geen Chinese moet kopen vanwege de problemen, maar zegt niet wat die problemen zijn, dus het klinkt voor mij gewoon als marketing.

De mooie CNC-versie ziet er identiek uit aan die van Trinity Racing?

Het zit vrij dicht bij de turbo, maar het lijkt erop dat ze er allemaal zo op gaan?

Ik heb deze video gevonden:

#5 ·
Qua positionering ziet het er identiek uit aan de RPM blow off valev:

Alleen deze heeft niet de 90 graden fitting maar is verstelbaar?

Ik weet niet of het reviseerbaar is, maar maakt dat ĂĽberhaupt iets uit voor de prijs?

RPM zegt dat je geen Chinese moet nemen vanwege de problemen, maar zegt niet wat die problemen zijn, dus het klinkt voor mij gewoon als marketing.

De mooie CNC-versie ziet er identiek uit aan die van Trinity Racing?

Het zit vrij dicht bij de turbo, maar het lijkt erop dat ze er allemaal zo op gaan?

Ik vond deze video:
Ik zou gokken dat RPM ook in China wordt gemaakt?....lol
IDK, zo moeilijk om soms te weten met veel van deze onderdelen. Ik denk dat soms veel van de spullen duur worden omdat ze merkbekendheid hebben gekregen en rijders sponsoren, terwijl hun product niet beter is dan andere die er zijn. Vooral vandaag de dag met de evolutie van productontwerp, materialen en gereedschap.

#6 ·
Ik heb een no-name ebay BOV die eruitziet als een knock-off van de RPM BOV (verwees zelfs naar hun instructies). Ik gebruik hem al 2 jaar zonder problemen en heb maar $50 betaald voor de kit. Ik weet niet zeker of ze open of dicht zouden falen, maar als ze dicht zouden falen, zou hij gewoon als origineel werken.
Zal waarschijnlijk nooit dicht falen zonder een lek. Ofwel het afdichtingsoppervlak zal lekken, ofwel de drukkant zal lekken. De drukkant moet standhouden, want de veer alleen houdt hem niet gesloten en afgedicht. Ik hoop dat dat logisch is.